לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    בדיקת נכס לפני רכישה/מסירה

    קניתם דירה או בית חדשים, איך תדעו לבצע בדיקת ליקויי בניה?

    זה לא דבר שאפשר לראות בעין. לא פעם נופלים על קבלן שאינו מקפיד על כל הנהלים והתקנים, והדבר עלול לבוא במחיר בטחון המבנה וביטחונכם שלכם, הדיירים. רק בדיקת ליקויי בניה מקצועית בידי מומחים יכולה להבטיח וודאות מרבית כי נכס המגורים שברשותכם ראוי למגורים. חברת בוני העמים היא החברה המובילה בארץ בתחומי הבניה המוציאה פרויקטים הנדסים למבנים, המומחית בבדיקות ליקויי בניה.

    אנשים נוטים לסמוך בעיניים עצומות על קבלני הבניה או דיירים קודמים כי הם כבר בדקו את הבית וודאו שאין פגמים ותקלות. אך פגמים וליקויים יכולים להופיע גם לאחר זמן רב כתוצאה של בלאי, שחיקה או גורם אנושי. אחת לכמה זמן מומלץ לבצע בדיקת ליקויים בבניין לשקט הנפשי שלכם.

    מבין הליקויים האפשריים, בדיקה שכזו יכולה לעלות על:

    •  ליקוי ביסודות המבנה –  ייתכן ובשלב הבניה השתמשו בטכניקות וחומרים שלא לפי התקן ההנדסי, ועם השנים המצב רק החמיר. גילוי מוקדם של ליקוי כזה הוא בגדר מציל חיים.
    •  ליקוים בתשתיות הבניין – קורה ומותקנות מערכות ישנות בבניין, במיוחד כשמדובר בבנייני קומות ישנים ורעועים. בלאי בתשתיות החשמל, צנרות מטפטפות ותעלות ביוב שנסתמות בתכיפות הן רק כמה דוגמאות לכך.
    •  ליקוים בגמר – יתכנו שלל ליקויי בנייה ואי התאמה להוראות התקן הישראלי הן בדירות חדשות והן בדירות יד שנייה כולל (שיפועים, גמר הדבקת חיפוים / אריחים, גמר טיח, סדיקות וכו')

    בדיקת יד שניה – אזהרה: אי בדיקה של ביתך עלול לעלות לך ביוקר.

    אנשים חושבים שכאשר הם קונים בית חדש או יד שניה חדשה יחסית לאחר שיפוץ לא אמורות להיות בעיות עם המבנה. למרבה הצער, חיסכון בבדיקה של הבית עלול לעלות הרבה יותר ממחיר הבדיקה עצמה. לממצאים של הבדיקה יכולים להיות השפעה מכרעת על עסקת הנדל"ן שלכם.

    כאשר רוכשים בית (מבנה חדש או קיים), הבית תמיד צריך להיבדק ע"י מהנדס מבנה, כפי שעושים בדיקה לרכב. מתווכים לעיתים "ימליצו" על מהנדסים עבורכם, אך בדרך כלל עדיף ליצור קשר עם משרדים בעלי שם ולבחור מהנדס בעצמכם.

    כאשר הבדיקה תושלם, תהיה לכם תמונה מלאה על מצב הבית והאפשרות להצביע על אזורים בעייתיים או על אזורים שאינם בנויים עפ"י התקן.

    בדרך כלל עדיף לבצע את הבדיקה לפני סגירת העסקה זאת ממספר סיבות:

    1. מאחר וממצאי הבדיקה יכולים להצביע על תיקונים שצריך להשלים לפני המעבר לבית.
    2. להעריך את גובה השיפוץ.
    3. לצורך תמחור עם בעל הנכס.
    4. אזכור ותיעוד של מצב קיים.

    אם אין באפשרותכם להשיג מהנדס שיכול להגיע לבית לפני ביצוע העסקה, כדאי לוודא שיופיע בחוזה סעיף על ביצוע בדיקה כזו. בנוסף, אתם יכולים לעבוד עם מוכר הנכס או להתמקח איתו על תיקונים, או להתמקח מחדש על ההצעה עם המתווך בהתבסס על הממצאים שיתגלו בבדיקה.

    מהנדס טוב, לא יזדרז לסיים את הבדיקה אלא ייקח את הזמן. למרות שאין צורך להיות נוכח בזמן הבדיקה, כדאי להופיע בסוף כתיבת דו"ח הבדיקה לצורך שיחה בע"פ עם המהנדס על עיקרי הממצאים.

    המהנדס ישלח לכם דו"ח כתוב ומפורט לאחר שהבדיקה תושלם. הדו"ח יכלול את המרכיבים ההנדסיים בנכס, קירות, צנרת, גג, דלתות חלונות, מסגרות וכו'. בדו"ח יודגשו האזורים בעייתיים, דגשים אלו ייתנו לכם אינדיקציה ברורה אם אתם מקבלים תמורה נאותה עבור מה שאתם משלמים.

    מחפשים מהנדס לבדק בית יסודי ומקצועי? פנו לבוני העמים בהקדם.

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      תסקיר בדיקות מעלית
      תסקיר בדיקות מעלית חובה לבצע בדיקת בטיחות של המעלית, על פי חוק, אחת לשישה חודשים. אי ביצוע בדיקה כזו מסכן את המשתמשים במעלית ואף מהווה עבירה פלילית. האחריות על הזמנת הבדיקה ועל התשלום עבורה, הינה של בעל המעלית. הבדיקה מתבצעת על ידי מהנדס מטעם...
      להמשך קריאה
      בחינות קונסטרקטיביות
      בונים בית חדש? מתכננים שיפוץ בנכס ישן? בתהליך של בניית בית או בשיפוץ הנוגע בשלד המבנה, אתם חייבים מעורבות של מהנדס מבנים, שעליו לא תוכלו לוותר בשום פנים ואופן, על פי חוק. מיקום ואופי אלמנטים קונסטרוקטיביים הקיימים במבנה מהווים פקטור מכריע...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט
      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support